Activitats didàctiques

ACTIVITAT 1: Com és divertien els habitants de Besalú abans?

Adreçada a Cicle Superior.
L'activitat consisteix en investigar què feien fa uns 60-80 anys la població de Besalú per divertir-se i de quins recursos disposaven, llavors ho compararem amb el que es fa actualment per poder reflexionar sobre els motius que ho han fet variar i perquè ha canviat. Aquesta activitat té tres parts: dues a dur a terme a l'aula i l'altre al poble.

Primer, els alumnes es distribuiran en grups de 4. Uns quants grups redactaran preguntes per a fer a la gent gran del municipi i uns altres grups per a les persones joves. Després ajuntarem les preguntes a fer a la gent gran i les preguntes a fer a la gent més jove, de manera que el resultat seran dues entrevistes.

La segona part consistirà en realitzar les entrevistes a diferents persones de la població. Per això caldrà sortir als carrers de la vila i buscar a persones que ens vulguin ajudar. Faran les entrevistes (dues a gent gran i dues a gent jove) amb els mateixos grups que han realitzat les preguntes.

Per últim, tornarem a l’aula i per grups farem el buidatge de les entrevistes i reflexionarem sobre els canvis que s’han observat. Per acabar l’activitat tots els grups faran un debat per posar les idees en comú i comprovar si tothom ha arribat a la mateixa conclusió. 

ACTIVITAT 2: Cacera del tresor!

Com a segona activitat hem dissenyat una cacera del tresor que tracti el tema del turisme al poble de Besalú. Per accedir-hi feu clic a la imatge.




ACTIVITAT 3: Aprenem a representar la realitat 


Aquesta tercera activitat està també dedicada a alumnes de Cicle Superior. Consisteix en fer un croquis d’una part del poble, fer una ruta en aquesta part del poble que han dibuixat i finalment ubicar-hi els atractius històrics i llocs importants que han treballat a les activitats anteriors.

Desenvolupament:
L’activitat es divideix en dues parts, que seran dues sessions diferents.
En primer lloc, es farà una excursió on es dividirà el grup classe en tres. Cada grup anirà a una part diferent del poble (acompanyat cada grup per un mestre), la qual haurà de ser elevada, i dibuixarà en forma de croquis aquesta part del poble. Les tres parts són les següents:
- Zona històrica (barri vell)
- Can Ring (zona residencial)
- Zona industrial

La segona part consisteix en fer un recorregut per la part que han dibuixat i fer-ne una ruta a googlemaps. S'hauran de fixar en quins dels llocs que han treballat a l'activitat anterior, de la cacera del tresor, hi ha en aquesta part del poble. Hauran de situar en la seva ruta de la part del poble quins atractius històrics hi ha, així com bars i restaurants i també establiments i altres llocs d'interès.

Objectius:
- Aprendre a dibuixar un croquis.
- Situar-se a l'espai.
- Aprendre a orientar-se.
- Relacionar els continguts més teòrics (atractius històrics de Besalú, hostaleria...) amb la realitat del seu poble.
- Treure profit de les noves tecnologies.
- Adquirir una concepció diferent del poble.


Criteris d'avaluació
-          - Saber distribuir l’espai a l’hora de fer el croquis
-         -  Relacionar allò que veuen amb el que han dibuixat anteriorment
-        -   Situar de manera correcta els llocs en el seu recorregut



ACTIVITAT 4: Estudiem la demografia...

La quarta activitat l'hem enfocada cap a l'estudi pràctic de la demografia. Està pensada per Cicle Superior i té com a tema central l'estudi de l'evolució de la població de Besalú. Es tracta d'una fitxa pels alumnes amb una mica d'informació i activitats a realitzar.
Per veure l'activitat feu clic al següent enllaç i imprimiu-vos-la:

7 comentaris:

  1. Hola nois i noies! Som l'Alicia Garcia, l'Andrea Navarro, la Fàdua Ouahabi i la Laura Pérez. Volem felicitar-vos per com està quedant el vostre bloc, ens agrada tant el disseny general com la distribució de les pestanyes. Les activitats trobem que estan ben explicades i són molt originals. Seguiu així!

    ResponElimina
  2. Hola!
    Som la Laura, Xènia, Noemí i Gemma. Ens ha agradat molt les vostres activitats! Felicitats!!

    ResponElimina
  3. Hola!
    La comparativa que feu a la primera activitat de les activitats lúdiques del poble d’abans comparades amb les d’ara, és molt interessant perquè els alumnes vegin que em pocs anys les coses han canviat. També podran observar si hi ha hagut millores o empitjoraments.
    La segona activitat ens ha agradat molt, la trobem molt original. El fet de crear una cacera i també de fer que sigui un personatge el protagonista de l’activitat.
    Només dos matisos, hauríeu d’haver fet una entrada al bloc dient que heu fet les activitats i l’edat a la que van destinades les activitats!!!
    Molt bona feina, felicitats!
    Anna, Maria, Carla, Marta i Íngrid

    ResponElimina
  4. Salutacions! Som el grup format per en Francesc Gili, la Mariona Lozano, la Lorena Matabosch i la Sònia Montsant.
    Enhorabona per la feina feta! Ens agrada molt els canvis que heu atribuït al disseny del vostre bloc, així com també trobem molt original el vaki de “Joan, el nostre guia”.
    Les dues activitats que proposeu són interessants i ofereixen moltes possibilitats per conèixer Besalú, fent també referència al seu passat. La cacera del tresor permet, a més a més, posar en pràctica habilitats per a la recerca i processament de la informació mitjançant l'ús de les TIC, la qual cosa ens sembla molt original i innovador.
    Heu d'actualitzar la pàgina principal per tal de donar a conèixer aquestes activitats que heu realitzat!
    Felicitats!

    ResponElimina
  5. Som la Cindy, la Judit, la Noemi, la Nassima i en Vadó.

    Activitat 1 com es divertien els habitants de Besalú abans?

    Ens sembla una activitat força adequada en la qual els infants han d'elaborar i pensar treballant, així, les ciències socials. A més, han d'investigar el passat i el present del poble a partir d’interactuar amb la població, fet que dinamitza l’activitat.

    Enhorabona!

    Activitat 2 Cacera del tresor!

    Aquesta activitat és molt innovadora i completa! Té una explicació clara del que és i del que tracta la Cacera del Tresor fent que sigui més fàcil la realització de l’activitat amb recursos i donant importància al treball en grup.

    Felicitats!

    ResponElimina
  6. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  7. Bon any! Som l'Helena, la Júlia i l'Alba.
    Les tres activitats ens han semblat molt interessants, és important que s'adonin que la història no és quelcom passat que només es pot trobar en llibres o biblioteques, sinó que és palpable als carrers del mateix poble.
    També, és molt important que sàpiguen reconèixer els béns culturals i històrics del seu mateix poble i que investiguin què els interessa per crear la ruta.
    Així que, comptat i debatut: MOLT BÉ NOIS I NOIES!

    ResponElimina